На Чернігівщині адвокат відстояв права громадянина на безоплатну приватизацію земельної ділянки

Деталі

BPDУ травні 2018 року до відділу «Корюківське бюро правової допомоги» звернувся громадянин Є. з проханням допомоги йому у вирішенні питання, пов’язаного з реалізацією права на безоплатну приватизацію земельної ділянки сільськогосподарського призначення.

Спроби досудового врегулювання даного конфлікту виявилися марними, у зв’язку з не визнанням Корюківською міською радою неправомірності своїх дій.

Менським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги було видано адвокату Олесі Хоминській доручення від 29.05.2018 року № 3-288/18.

Зібравши необхідний пакет документів адвокат Олеся Хоминська звернулась до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Корюківської міської ради про визнання рішення протиправним та зобов’язання вчинити певні дії.

Під час розгляду справи було встановлено, що громадянин Є. у травні 2018 року звернувся до Корюківської міської ради Корюківського району Чернігівської області із заявою про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою на земельну ділянку орієнтовною площею 2.0 га для ведення особистого селянського господарства за межами с. Сахутівка Корюківського району.

В результаті розгляду поданих документів Корюківська міська рада Корюківського району Чернігівської області 05 березня 2018 року на 13 сесії 7 скликання прийняла рішення «Про надання погодження на оформлення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та проведення земельних торгів за межами населених пунктів Корюківської міської ради», відповідно до якого громадянину Є. відмовлено у наданні дозволу на розроблення документації на земельну ділянку орієнтовною площею 2,0 га. за межами с. Сахутівка Корюківського району у звʼязку з необхідністю забезпечення громадян - жителів Корюківської міської ради земельними ділянками для ведення особистого селянського господарства.

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах, зокрема, для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Згідно з частиною 6 статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (частина 7 статті 118 ЗК України).

Водночас відповідачем, як на підставу для відмови позивачу у наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, зазначена потреба у забезпечення земельними ділянками громадян, місце проживання яких зареєстровано у населених пунктах Корюківської міської територіальної громади.
Однак, такої підстави відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою статтею 118 ЗК України не передбачено.

При вирішенні даної справи було проведено 5 судових засідань, за участю адвоката Олесі Хоминської. Та на підставі Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 22.08.2018 року позовні вимоги громадянина Є. були задоволені. Рішення сесії Корюківської міської ради було визнане неправомірним, в результаті чого було скасоване. А також зобов’язано Корюківську міську раду Чернігівської області повторно розглянути заяву громадянина Є. щодо надання дозволу на розроблення документації із землеустрою на земельну ділянку, орієнтовною площею 2,0 га за межами с. Сахутівка Корюківського району для ведення особистого селянського господарства та винести з даного питання вмотивоване рішення.

   
© 2015 Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернігівській області | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | [email protected] legalaid.gov.ua