Заходи протидії булінгу в контексті Нової української школи

Деталі

dity shkola konflikt 3764 1Школа – важливий етап у житті дитини, тому необхідно створити умови для розвитку її індивідуальності, продуктивної активності та творчості. У 2018 році Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу», який передбачає чіткий алгоритм дій у випадку цькування та штрафи за вчинення неправомірних дій у школі.

Характерною ознакою булінгу є довготривале «відторгнення» дитини її соціальним оточенням. Якщо педагогічний колектив, керівник або засновник закладу освіти не повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу, це тягне за собою накладення штрафу від 850 до 1700 грн або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.

Окрім того, штрафні санкції застосовані до батьків дитини, яка здійснює фізичне чи моральне насильство над іншими (від 850 до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин). Якщо цькування здійснюється групою осіб або випадки булінгу повторюються, штраф становитиме від 1700 до 3400 грн або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

Найчастіше булінгу відбувається у шкільному дворі, спортивному майданчику, на сходах, у коридорах, вбиральні, роздягальні, іноді поза територією школи (на шляху до дому, через соціальні мережі та телефон). Відомо, що Україні понад 1 млн 200 тисяч учнів цього навчального року вже отримали консультації шкільних психологів.

Відповідно до затвердженого Положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки № 509 від 22.05.2018) , головна місія фахівців психологічної служби в контексті Нової української школи - це налагодження здорової психологічної взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу. Вони мають організувати психолого-педагогічний супровід освітнього процесу, надавати психологічну підтримку , допомогу учням, учителям, батькам.

Нові завдання психологів у школі:
1.Медіація. Медіатор — це посередник у конфлікті, який допомагає досягти згоди. Будь-який шкільний конфлікт: протистояння учня та вчителя, груп дітей, колективне цькування, сварки серед педагогів. Психолог відповідає за підтримку прийнятного шкільного клімату, що змушує його за допомогою профілактичних заходів дбати про безпеку та душевний комфорт учнів.
2.Психологічний супровід інклюзії. Фахівець має підготувати учнів, а також їхніх батьків до здорової взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами, забезпечити психологічний супровід навчання, а також консультувати вчителів та батьків щодо створення ефективних умов для цієї дитини.
3. Навчання анти-стресу. Психолог має навчати школярів справлятися зі стресом та напругою, використовуючи психологічні прийоми.
4. Допомога вчителям. Психолог має консультувати та надавати психологічну допомогу всім учасникам освітнього процесу, в тому числі педагогам (психологічна експертиза, сприяння в опануванні та розробці інноваційних освітніх програм і технологій).

Нагадаємо, за отриманням консультацій та захистом своїх прав можна звернутися до Ніжинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (м. Ніжин, вул. Богуна, 8 (3-й поверх) або за телефоном (04631) 7-16-15) та його структурних підрозділів ( бюро правової допомоги), а також за номером цілодобової телефонної лінії – 0 800 213 103.

   
© 2015 Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернігівській області | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | [email protected] legalaid.gov.ua